Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/server836280/ftp/libraries/cms/application/cms.php on line 464
Przewozy Regionalne z ponad półmiliardowym kredytem na tabor.

Przewozy Regionalne z ponad półmiliardowym kredytem na tabor.

RK

Konsorcjum banków komercyjnych i BGK przyznało Przewozom Regionalnym 629 mln złotych kredytu. Zostanie spożytkowany na program modernizacji taboru spółki. – Konsorcjum banków udzieliło nam kredytu nie dlatego, że nas lubią, a dlatego że nam zaufali. Uwierzyli w to, że nasz program naprawczy będzie realizowany, a kredyt spłacony – powiedział prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński.

 

 

Dziś (środa, 28 września) po godzinie 11:00 na terenie PGE Stadionu Narodowego, Przewozy Regionalne podpisały umowę kredytową na kwotę 629 mln złotych z konsorcjum banków Banku Gospodarstwa Krajowego, PKO BP i BZ WBK. Na podpisaniu obecni byli prezes i członkowie zarządu Przewozów Regionalnych, przedstawiciele banków, Ministerstwa Rozwoju, a także Agencji Rozwoju Przemysłu – właściciela większościowego pakietu udziałów PR.

– Konsorcjum banków udzieliło nam kredytu nie dlatego, że nas lubią, a dlatego że nam zaufali. Uwierzyli w to, że nasz program naprawczy będzie realizowany, a kredyt spłacony – powiedział prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński.

Jak poinformował, za te pieniądze spółka zmodernizuje 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 7 nowych oraz trzy autobusy szynowe. – To największy program modernizacji taboru w 15-letniej historii spółki – ogłosił prezes. – Robimy to wszystko nie dla spółki, a dla pasażerów – dodał Mamiński.

– Nie chcemy dawać niekończącej się kroplówki, która przedłuża życie. Zamiast tego potrzebny jest zestaw witamin i suplementów, które pozwolą odzyskać zdrowie – tłumaczył prezes ARP Marcin Chludziński. Jak dodał, po pierwszym półroczu tego roku spółka uzyskała dodatni wynik finansowy – po raz pierwszy w swojej historii.

Pierwszy zastępca prezesa Banku Gospodarstwa Krajowego Włodzimierz Kocon, w imieniu całego konsorcjum poinformował, że zarówno banki komercyjne, jak i BGK uznały pomysł na przyszłość firmy za wystarczająco "bankowalny". – Do tego z punktu widzenia BGK jest tu bardzo wyraźny element "misyjności". Spółka jest kluczowym elementem systemu transportowego kraju – dodał Kocon.