Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/server836280/ftp/libraries/cms/application/cms.php on line 464
Mamiński: ostatni przetarg na 10 nowych pociągów dla PR to dopiero początek

Mamiński: ostatni przetarg na 10 nowych pociągów dla PR to dopiero początek

PR

Mają być nowoczesne, szybkie i wygodne dla pasażerów. Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę 10 nowych pojazdów, które pojawią się na polskich torach już pod koniec przyszłego roku. To pierwszy etap inwestycji w tabor największego polskiego przewoźnika kolejowego. Pod koniec września br. przewoźnik otrzymał na ten cel środki finansowe w wysokości ponad pół miliarda zł. – Dzięki przeprowadzanemu przez zarząd spółki procesowi restrukturyzacji w ciągu kilku najbliższych lat nasi pasażerowie będą podróżować pociągami nowymi lub całkowicie zmodernizowanymi – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu, dyrektor generalny Przewozów Regionalnych.

 

 

Zgodnie z zapisami przetargu do Przewozów Regionalnych pod koniec 2017 roku trafi 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 3 autobusy szynowe. Łączna kwota zamówienia wynosi ok. 140 mln złotych. Nowe pojazdy zdecydowanie podniosą komfort podróżowania m.in. dzięki wyposażeniu w klimatyzację, Wi-Fi, zamknięty obieg sanitarny, czy ekrany informacyjne. Pojawi się również więcej miejsc dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z rowerami.

Inwestycja jest możliwa dzięki kredytowi konsorcjum banków: Banku Gospodarstwa Krajowego (Grupa Polskiego Funduszu Rozwoju), PKO BP i BZ WBK, które udzieliły Przewozom Regionalnym finansowania na kwotę 629 mln złotych. Uzyskane środki pokazują, że spółka odzyskała zaufanie finansowe wśród inwestorów, a jej sytuacja jest stabilna.

– Ogłoszony dziś przetarg na 10 pojazdów to dopiero początek. Dzięki przeprowadzanemu przez zarząd spółki procesowi restrukturyzacji w ciągu kilku najbliższych lat nasi pasażerowie będą podróżować pociągami nowymi lub całkowicie zmodernizowanymi. Tak ambitne plany są możliwe również dzięki zaangażowaniu większościowego właściciela Agencji Rozwoju Przemysłu (należącej do Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju), która nieustannie wspiera nasze działania – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu, dyrektor generalny Przewozów Regionalnych.

Przewozy Regionalne są największym kolejowym przewoźnikiem w Polsce – zapewniają codzienny dojazd do pracy i szkoły dla ponad 220 000 osób. To ponad 80 mln pasażerów rocznie. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża około 1600 pociągów oznaczonych logo spółki. Z jej inwestycji skorzysta polska gospodarka:

 Krajowe firmy mogą nie tylko wystartować w organizowanych przez nas przetargach, ale również pełnić rolę podwykonawców dla firm, które będą realizować zamówienia. Szacujemy, przy finalizacji naszych przetargów pracować będzie kilkanaście tysięcy pracowników – dodał Krzysztof Mamiński.

Po zakończeniu procesu restrukturyzacji Przewozy Regionalne staną się efektywnym kosztowo podmiotem świadczącym usługi na wysokim poziomie na rynku regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Pozwoli to na utrzymanie pozycji lidera w tym segmencie. Obecnie udziały Przewozów Regionalnych w rynku kolejowym to 30 proc.