Mamiński: ostatni przetarg na 10 nowych pociągów dla PR to dopiero początek

PR

Mają być nowoczesne, szybkie i wygodne dla pasażerów. Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę 10 nowych pojazdów, które pojawią się na polskich torach już pod koniec przyszłego roku. To pierwszy etap inwestycji w tabor największego polskiego przewoźnika kolejowego. Pod koniec września br. przewoźnik otrzymał na ten cel środki finansowe w wysokości ponad pół miliarda zł. – Dzięki przeprowadzanemu przez zarząd spółki procesowi restrukturyzacji w ciągu kilku najbliższych lat nasi pasażerowie będą podróżować pociągami nowymi lub całkowicie zmodernizowanymi – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu, dyrektor generalny Przewozów Regionalnych.

Czytaj więcej: Mamiński: ostatni przetarg na 10 nowych pociągów dla PR to dopiero początek

Pociągi Dart od Pesy stoją. PKP Intercity zasłania się tajemnicą handlową

RI Edyta Bryła

Jest tajemnicą poliszynela, że pociągi Dart bydgoskiej Pesy często się psują. PKP Intercity chwali niezawodność konkurencyjnych pojazdów, za to w przypadku dartów jest ona... tajemnicą handlową.

Czytaj więcej: Pociągi Dart od Pesy stoją. PKP Intercity zasłania się tajemnicą handlową

Jak PKP PLK zamierzają zwiększać przepustowość na sieci kolejowej? Odpowiedź MIB

KK

W ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. przewidziano szereg działań wpływających na poprawę przepustowości linii kolejowych. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie planuje stworzenia osobnego programu dedykowanego zwiększeniu przepustowości – zaznacza Andrzej Bittel, wiceminister ds. kolejnictwa w odpowiedzi na interpelację posła Stanisława Lamczyka.

Czytaj więcej: Jak PKP PLK zamierzają zwiększać przepustowość na sieci kolejowej? Odpowiedź MIB

W programie kolejowym do 2023 r. należy wskazać inwestycje „pierwszej potrzeby”

KK

Polityka Unii Europejskiej preferująca transport kolejowy, ze względów ekologicznych i ekonomicznych, nie jest w Polsce w pełni realizowana. Jednocześnie, w świetle obiektywnych trudności z pełną realizacją Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., należy wskazać w KPK inwestycje „pierwszej potrzeby”, które powinny koncentrować się przede wszystkim na skróceniu czasu podróży i poprawie warunków jazdy na podstawowych trasach kolejowych – podkreśla Aleksander Janiszewski, członek Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego.

Czytaj więcej: W programie kolejowym do 2023 r. należy wskazać inwestycje „pierwszej potrzeby”

Przewozy Regionalne z ponad półmiliardowym kredytem na tabor.

RK

Konsorcjum banków komercyjnych i BGK przyznało Przewozom Regionalnym 629 mln złotych kredytu. Zostanie spożytkowany na program modernizacji taboru spółki. – Konsorcjum banków udzieliło nam kredytu nie dlatego, że nas lubią, a dlatego że nam zaufali. Uwierzyli w to, że nasz program naprawczy będzie realizowany, a kredyt spłacony – powiedział prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński.

Czytaj więcej: Przewozy Regionalne z ponad półmiliardowym kredytem na tabor.