Wartość jednostek uczestnictwa w FWP PKP.

Informujemy,że na dzień 07.10.2016r wartość jednostki uczestnictwa w Funduszu Własności Pracowniczej PKP wynosiła 350 zł 49 gr.

Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na zakup 11 nowych EZT-ów

RW.

Tabor samorządowego przewoźnika z Dolnego Śląska powiększy się o jedenaście nowoczesnych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Właśnie został ogłoszony przetarg w tej sprawie. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 209 mln zł bez VAT. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory już w przyszłym roku.

Czytaj więcej: Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na zakup 11 nowych EZT-ów

Pociągi Dart od Pesy stoją. PKP Intercity zasłania się tajemnicą handlową

RI Edyta Bryła

Jest tajemnicą poliszynela, że pociągi Dart bydgoskiej Pesy często się psują. PKP Intercity chwali niezawodność konkurencyjnych pojazdów, za to w przypadku dartów jest ona... tajemnicą handlową.

Czytaj więcej: Pociągi Dart od Pesy stoją. PKP Intercity zasłania się tajemnicą handlową

Mamiński: ostatni przetarg na 10 nowych pociągów dla PR to dopiero początek

PR

Mają być nowoczesne, szybkie i wygodne dla pasażerów. Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę 10 nowych pojazdów, które pojawią się na polskich torach już pod koniec przyszłego roku. To pierwszy etap inwestycji w tabor największego polskiego przewoźnika kolejowego. Pod koniec września br. przewoźnik otrzymał na ten cel środki finansowe w wysokości ponad pół miliarda zł. – Dzięki przeprowadzanemu przez zarząd spółki procesowi restrukturyzacji w ciągu kilku najbliższych lat nasi pasażerowie będą podróżować pociągami nowymi lub całkowicie zmodernizowanymi – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu, dyrektor generalny Przewozów Regionalnych.

Czytaj więcej: Mamiński: ostatni przetarg na 10 nowych pociągów dla PR to dopiero początek

W programie kolejowym do 2023 r. należy wskazać inwestycje „pierwszej potrzeby”

KK

Polityka Unii Europejskiej preferująca transport kolejowy, ze względów ekologicznych i ekonomicznych, nie jest w Polsce w pełni realizowana. Jednocześnie, w świetle obiektywnych trudności z pełną realizacją Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., należy wskazać w KPK inwestycje „pierwszej potrzeby”, które powinny koncentrować się przede wszystkim na skróceniu czasu podróży i poprawie warunków jazdy na podstawowych trasach kolejowych – podkreśla Aleksander Janiszewski, członek Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego.

Czytaj więcej: W programie kolejowym do 2023 r. należy wskazać inwestycje „pierwszej potrzeby”